Danielle Steel: Dědictví krve

Redakce (26.09.2013)
Danielle Steel: Dědictví krve Danielle Steel: Dědictví krve

Znáte jméno prababičky vašeho pradědečka? Jaká byla, jak vypadala, co prožívala? Jakou nepatrnou část genů ve vás zanechala? Pokud ne, při troše štěstí, času, vytrvalosti a zachovalých dokumentech se to dá zjistit. Danielle Steelová v knize Dědictví krve posílá svoji hrdinku na pouť pátrání po dávné historii pokrevního příbuzenstva.

Vystudovaná antropoložka Brigitte Nicholsonová je už od dětství hodně opatrná a usedlá. Vždy se řídila raději rozumem před city. A tomu odpovídá i její čistě akademický život. Ovšem, když ji přítel Ted pozve na Valentýna na večeři s příslibem velké novinky, i upjaté srdce Brigitte se rozbuší očekáváním žádosti o ruku. Večer však končí katastrofou. Upřímně, kterou ženu by potěšilo, kdyby jí přítel namísto toho oznámil, že dostal svoje první archeologické naleziště a odjíždí na několik let do Egypta na vykopávky? A podstatná věc! Rozhodně sám. Špatných zpráv ale není nikdy dost a Brigitte o dva dny později ztrácí pro nadbytečnost i svou práci. Smutná a uslzená tak nakonec odlétá zhojit si zlomené srdce k matce do New Yorku.

Její matka před několika lety propadla genealogii. Rodinou větev se ji podařilo vystopovat až do roku 1850, kdy rodina Margeraců, z níž pochází,  přicestovala z Bretaně do Ameriky. Brigitte, třebaže matčinu vášeň pro vyhledávání předků dosud nesdílela, to bere v chatrném duševním rozpoložení jako zajímavé zpestření. Odlétá do Salt Lake City hledat další informace. Tam v archivech naráží na ženu záhadného jména Wachiwi, která byla babičkou matčina pradědečka. Brigitte, zaujata novou stopou, pátrání propadá a touží zjistit víc. Jak se žena s indiánským jménem mohla dostat v té době přes celý oceán až do Bretaně?

Autorka čtenáři nezůstává odpovědi dlužna. V druhé lince začíná vyprávět příběh dívky Wachiwi, dcery náčelníka největšího kmene dakotských Siouxů. Děj knihy se přesouvá do roku 1784.

Dědictví krveWachiwi byla z šesti dětí svého otce jedinou dívkou. Snad právě proto na sobě tolik lpěli. Jednoho dne však byla i s několika dalšími ženami unesena členy znepřáteleného kmene. Marně se snažila ze zajetí několikrát uprchnout. Po čase ji náhoda dopomohla k setkání s bílým mužem, s nímž nakonec za velmi dramatických okolností utekla. Mladý Jean Margerac si přál se s Wachiwi oženit, ale Nový svět nebyl ochotný akceptovat vztah bílého muže s indiánkou. Proto se nakonec rozhodl odcestovat s Wachiwi domů k bratrovi do Bretaně. Dvouměsíční platba přes Atlantský oceán však přinesla mnoho příkoří, smrt…

Víc už neprozradím. Je toho ještě mnoho, co autorka hrdinkám v obou vypravěčských linkách nachystala. Dva osudy vzdálené staletími i kontinenty a přece si v mnohém podobné.

Krásnému příběhu z minulosti i současnosti nechybí velká dávka dobrodružství a romantiky. Bohatý děj a tradičně čtivý styl autorky zaručují velmi příjemně strávené chvíle u knihy. A možná ponouknou i k pátrání po vlastních předcích.

Autorka recenze: Eva Šamánková