21.06.2016

Komiks Myší hlídka připomíná Hru o trůny bez násilí a Pána prstenů

Hned v začátku knihy Davida Petersena zaznívá heslo hlavních hrdinů Myší hlídky Borise, Justýna a Straše: „Buď vítán, kdo připojit se chceš. Každá myš vždy může, každá, jejíž je to vůle, neboť Hlídka musí trvat věčně.“ Nebojácní chlupatí tvorečkové totiž chrání svou zem před útoky zlých nepřátel – hadů, krabů a dalších dravých tvorů. Při jedné takové záchranné akci však odhalí ve svých myších řadách zrádce. Jen netuší, kdo to je, jaké informace vynášel a proč.

21.06.2016

V češtině poprvé vychází komiksová řada Myší hlídka

Dětští čtenáři tak dostávají svého Pána prstenů. Napsat komiks vhodný pro věkovou skupinu mezi osmi a dvanácti lety je nesmírně těžké. Autor musí vytvářet dostatečně zábavný příběh a atraktivní postavy (což musejí i všichni jiní tvůrci komiksů), ale navíc musí být velmi opatrný v poselství a étosu. Nesmí propadat cynismu a dobro musí vždy zvítězit, aby si dětský čtenář ponechal alespoň trochu nevinnosti. Davidu Petersenovi se povedlo všem těmto pastem vyhnout a jeho Myší hlídka je mistrovský komiks pro děti, který si ale mohou naplno užít i dospělí.

Magický viktoriánský Londýn Cassandry Clareové
16.05.2016

Mlžné uličky, slaný zápach Temže, plynové lucerny vrhající dlouhé stíny. A nad tím vším vznešená věž Big Benu a kupole Katedrály svatého Pavla… Vítejte v Londýně druhé poloviny 19. století. V době vlády královny Viktorie, největší slávy Britského impéria a Jacka Rozparovače! Také z druhého dílu série Pekelné stroje dýchá žár parních strojů a cvakání ozubených koleček.

Podivný případ Kim Stoneové
06.05.2016

Podivný případ Kim Stoneové

Kim Stoneová nemá pro strach uděláno. Je ženou, která je rázná, tvrdohlavá, nebojí se obejít zákon a nejvíc na světě miluje svoji motorku. Pracuje jako detektiv, s kterým nikdo nechce přijít do potyčky. Lidé ji moc nemusí, spíš se ji vyhýbají.

04.05.2016

Únik do soukromých světů - RECENZE

VYŠLA KNIHA HON NA OVCI JAPONSKÉHO SPISOVATELE HARUKIHO MURAKAMIHO „Číst knihy Harukiho Murakamiho je jako prožívat cizí sen,“ poznamenal trefně jeden z uživatelů databáze Goodreads. com ve svém hodnocení románu Hon na ovci. Tato v pořadí třetí kniha slavného japonského autora vychází čtyřiatřicet let po svém původním vydání také v češtině.

04.05.2016

Recenze: Malá holka servíruje návod jak na jedy, otravy a vyšetřování vraždy

Flavia je jedenáctiletá dívka žijící ve starém rozhlehlém rodinném sídle na anglickém venkově 50. let. Její dvě sestry jsou dle jejího soudu hloupé a nezajímavé a její otec zádumčivý a staromódní. Nenechte se ale zmást, nejedná se o žádnou teenagerovskou romanci. Flavia je chemička, s vlastní laboratoří, kde ráda provádí pokusy (například jak otrávit svou sestru tím, že jí do rtěnky přidá jed) a celkově vzato je všechno, jenom ne obyčejná.

Pomsta jezdí v pohřebním voze
04.05.2016

Pomsta jezdí v pohřebním voze

Brünhilda Blumová vede malou pohřební službu v rakouském Innsbrucku. Jsou dvě věci, které byste o ní měli vědět: 1. nenávidí jméno Brünhilda, přeje si, aby jí všichni říkali příjmením. 2. zabila svoje adoptivní rodiče. Měla totiž o vedení rodinné firmy jinou představu.

04.05.2016

RECENZE: Murakami a vyhořelý hledač ovcí

Hrdinova rodina už nefunguje, práce v malé reklamní agentuře ho vůbec nezajímá a nachází se ve stavu jakési strnulosti. S lítostí, ale i sarkasmem vzpomíná na šedesátá léta, kdy byl mladý a zachytil závan naděje. Japonsko šlo nahoru kulturně i ekonomicky a on s kamarády poslouchal americké desky, půjčoval si knížky, vedl řeči v barech a provozoval „ne právě uspokojivý sex”. I když otrávený vypravěč vidí „šedesátky” občas sarkasticky, jako kouzelnou vzpomínku je stejně dává do kontrastu s nudnou vyprázdněnou realitou moderního Japonska.

Downing Street bezhlavě řeší problém
27.04.2016

Downing Street bezhlavě řeší problém

Velká Británie stojí před důležitým rozhodnutím. Referendum o vystoupení z Evropské unie se koná za pár dní a i jindy klidní Angličané začínají být nervózní. Nakolik se jejich země změní, pokud z Unie skutečně vystoupí? A když nevystoupí, bude jim i nadále Brusel strkat nos do vlastních záležitostí?

8 NEJOSMDESÁTKOVĚJŠÍCH NARÁŽEK V KNIZE READY PLAYER ONE
27.04.2016

80. léta dodnes budí jisté kontroverze. Podle některých byla tahle dekáda šílených účesů, džínových bund a Rubikovy kostky chyba, jiní na ni nedají dopustit. Právě na nostalgii po 80. letech je postaven sci-fi román Ready Player One amerického spisovatele Ernesta Clinea. V knize, jež se odehrává v roce 2045, kdy většina lidí tráví všechen svůj čas ve virtuální realitě, se na toto bláznivé desetiletí objevuje několik skvělých odkazů. Tak si pusťte Michaela Jacksona, Whitney Houston nebo Eurythmics a mrkněte na ty nejstylovější!