14.04.2016

Jak zacházet s chřestem

Chřest ochutnala na mnoha svých gastronomických cestách po světě, ale pravou chuť této jarní zeleniny prý poprvé ocenila až v Nizozemsku, kde dnes žije. „Chodila jsem se psy na procházku kolem pole, kde ze země vykukovaly bílé hlavičky. Chřestu přímo z pole jsem úplně propadla,“ říká Mirka van Gils Slavíková, autorka chřestové kuchařky. Knížku s padesáti recepty V hlavní roli chřest (vydal Ikar) uvedla v české metropoli 21. března, dva dny poté, co začala v Nizozemsku sezóna chřestu. „Končí přesně na svatého Jana 24. června,“ říká Mirka Slavíková, jež do Prahy přivezla bílé stvoly z farmy vedle svého domu v nezbytném plastovém boxu. „Naplním ho vodou a udržuju tak chřest křehký,“ dodává vyučená cukrářka s tím, že voda k této zelenině patří.

14.04.2016

Kreativní kreslení pro pejskomily

Jak si nakreslit pejska? JSTE 100% PEJSKOMIL? 10 usvědčujících znaků:

Počítačová hra, v níž jde o skutečný život
10.04.2016

Píše se rok 2045 a geekové a nadšenci do počítačových her žijí v ráji, neboť většina celosvětové populace tráví své dny ve virtuální realitě jménem OASIS. Skutečný svět však prochází peklem. Země je již natolik zbídačená atomovými hřiby, vypleněnými zdroji a ekonomickou krizí, že virtuální „oáza“ slouží jako únik před každodenní bídou a nepohodlím.

Dobré věci se dějí dobrým lidem
10.04.2016

Dobré věci se dějí dobrým lidem

Matka samoživitelka, dvě nesnesitelné děti a smradlavý pes na jedné straně. Majitel úspěšné softwarové firmy s nablýskaným autem na straně druhé. Jejich životy už nebudou nikdy jako dřív…

08.04.2016

Jen si tak trochu zaskotačit, zahudrat a chrochtnout

Agent Mulder čili David Duchovny je v dobrém rozmaru, a tak vyvádí kraviny, které nadchnou všechny vegetariány.

5 důvodů, proč se nechat unést na vlnách Zimního moře
07.04.2016

Do knihkupectví konečně dorazil jeden z nejslavnějších románů kanadské spisovatelky Susanny Kearsleyové! Zajímává vás, čím je Zimní moře tak výjimečné? Zde je pět důvodů, proč si tuto skvělou knihu přečíst…

Minulost jí klepe na rameno!
05.04.2016

Minulost jí klepe na rameno!

„Můj otec mi vždycky říkal, že mám moře v krvi. Narodila jsem se a vychovali mě vedle něj na pobřežích provincie Nové Skotsko a já nikdy nedokázala odolat vábení jeho sirén.“

Kráva nebeská, kterou si zamilujete
29.03.2016

Kráva nebeská, kterou si zamilujete

Vítejte na pastvě. Na nebi není ani jediný mráček, větřík lehce pofukuje a tráva by nemohla být zelenější. Pro jalovici Elsie je tento výjev symbolem dokonalosti. Celé dny tráví ve společnosti své kamarádky Mallory (tzv. nkn – „nejlepší kámošky navždycky“) a poklidně přežvykuje vojtěšku. Protože je však Elsie od nátury šprýmařka a dobrodružka, občas si neodpustí nějaký menší vtípek nebo lumpárnu.

22.03.2016

Tak má vypadat čtivá kronika jazzu ve spolehlivém provedení

21.03.2016

Měděná rukavice - Magisterium 2

Měděná rukavice se nesmí dostat do špatných rukou, Cassandra Clareová, Holly Blacková: Měděná rukavice (Magisterium 2). Druhý díl Magisteria na sebe nenechal dlouho čekat. Dvě známé autorky, Cassandra Clareová, která se proslavila sérií Nástroje smrti, a Holly Blacková, které u nás nedávno vyšla nová kniha Nejtemnější část lesa, daly hlavy dohromady a vytvořily nový kouzelnický svět, v němž číhá spousta nebezpečí. Měděná rukavice na Železnou zkoušku navazuje a pokračuje v dobrodružství třech hlavních kouzelníků, kteří to ani tentokrát nemají jednoduché.